2011.08.19.
22:25

Írta: affiliate blog

Az affiliate olyan, mint a pók

Jaj, mi lesz ez? Lehet, hogy nem csak hogy nem hasznos, de egyenesen káros ilyen címet használni. De lehet, hogy csak szerinted, mert én megengedhetem magamnak ezt is.

Azért vagyok problémában, mert nem vagyok egy pókszakértő. De annyit tudok, hogy a pók hálót sző. És talán nem minden pók, de némelyik nem csak egyet. Sőt, ez lehet, hogy a legtöbb pókkal így van, de a legtöbb hálót, a legtöbb pók csak úgy elhagyja.

Nem bontja le, csak ott hagyja. Lehet hogy már sosem megy vissza, és nem fogyasztja el az esetleges zsákmányokat, amik időközben belekerültek, de a háló ott marad, amíg bírja.

Szerintem vannak olyan pókok - bár lehet hogy ez is általánosan igaz rájuk - akik egy adott kisebb területen mindenhová odahálóznak. Vagy legalábbis több hálót tartanak fenn, és ezeket figyelik is valamilyen módon.

Négy mini bekezdés elég is volt a pókos felvezetőhöz. Most jön, amit mondani akartam...

Az Affiliate is hálót sző, és ha okos, akkor nem csak egyet...

Még ifjú vállalkozó koromban, volt nekem egy mentorom (nem tartott sokáig a kapcsolat). Ö egyszer azt mondta nekem:

"Mindegy hogy mivel foglalkozik az ember, de abban legyen jó. Mindegy hogy mit csinálsz, legyél benne a legjobb!... Ha cipőfűzőket árulsz, akkor legyen minden színben és méretben, mindenféle anyagból... legyél Te a cipőfűzőkirály!"

Nagy gondolat ez. Valami nagy igazságnak is vettem. Aztán később, két-három évre rá, valami más fogalmazódott meg bennem. Rájöttem, hogy a fenti történet nem rólam szól, hanem arról a vállalkozóról, akit mentoromnak tekintettem.

Furcsamód, olyan mentorom volt, aki számomra nem is lehetett példakép. Akartam egy mentort, egy sikeres vállalkozót, akinek nagyon jól megy az üzlete. De közben tudtam, hogy milyen ember Ő, és az a fajta "zsiványság", vagy legalábbis azok az ellenszenves üzleti módszerek, amiket alkalmazott, taszítottak.

Ettől függetlenül, ifjú koromban az volt a meggyőződésem, hogy ha sikeres akarok lenni, akkor muszáj nekem is ilyen zsiványnak lenni.

Mondhatom a vállalkozásom tengődött egy ideig, aztán be is dobtam a törölközőt. Ilyen ellentmondásban nem lehetett tenni semmit. Meg valahol már akkor is sejtettem, hogy ez a "legjobbnak lenni" dolog nem nekem való.

Teljesen hagyományos frusztrációim voltak azzal kapcsolatban, hogy legjobb legyek. A szerep, ami a "legjobbaknak" jár, nem nekem való. Én inkább a tengődésnél csak egy-két fokkal jobbat akartam. Csak hogy éljünk meg valahogy...

Ez rendben is van, sokan vannak így. A szokásos dolgok, egy emberi élet tragédiája, mindennel együtt el is vezetett engem oda, hogy olyan bizonytalan legyek már a dolgokban, hogy végül bedobtam a törülközőt. Abbahagytam, kiszálltam.

Dolgozni álltam. Szar meló, szar pénz. Ráadásul újra főnököm volt. Nem kívánom senkinek ezt. Pár hónap múltán kezdtem ráérezni a dologra: vissza kell térnem az üzletbe!

Ennyit keresek, ennyi melóval? Ráadásul valami tetves rohadt részvényest gazdagítok. És az a kurva tehetségem meg mehet a kukába?

Szóval abbahagytam a sírást, és újra belekezdtem. Új módi, nagyobb lendület. Jöttek is egyből az eredmények... aztán lustizás, stb, megint pörgetés, stb. És szép lassan megtanultam milyen is ez a világ valójában.

Aztán szép lassan rájöttem dolgokra, és ma már érzem, hogy ennek sosem lesz vége. De, hogy a pókos témára is visszatérjek...

Én egy elbaszott pók voltam

Szőttem egy hálót, aztán ott ültem és vártam. Valami néha beleesett, de rohadtuk szarul ment. Aztán csináltam még egykét hálót, de volt hogy lebontottam a régit is.

Sőt, amikor már azt hittem, hogy fasza pók vagyok, sok-sok hálóval, akkor jöttem rá, hogy még mindig csak egy hálóm van, csak úgy néz ki, mintha több lenne.

Aztán most már rájöttem, hogy annyi hálóm lesz, és annyi felé figyelek, hogy most már egészségesen tudok haladni, és behálózni mindent, amit csak lehet.

Sőt! Most már tudom azt, hogy mennyire aprócska vagyok én. Mert látom, hogy mekkora út áll még előttem, mekkora hatalmas a lehetőség, amit rám vár. Sőt, valószínűleg még most is csak hülye vagyok, ahhoz képest, ami később leszek. És ha ez így van, lehet, hogy amit most látok, még mindig csak egy apróság, ahhoz képest, amit később fogok látni.

Az affiliate egy kibaszott pók! Ezt kell megérteni. És ha fasza affiliate akarsz lenni, akkor az emberi tudásoddal kell pókként viselkedned. Nem kell csípni, meg galacsinba tekerni a bogarakat, csak arra gondolok, hogy hálóügyileg legyél pók.

Te bármilyen hálót szősz, ott hagyod, és az eredmény majd szépen becsorog. Nem vagy olyan nehéz helyzetben, mint a pók, aki csak egy kisebb területet tud figyelni. Te mindenhová elhelyezheted a hálódat, és mindenhonnan belecsoroghat valami.

És mi lesz a vége? A pók is megdöglik. Szóval kezdd el, amint lehet! 

Szólj hozzá!

Címkék: affiliate

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingaffiliate.blog.hu/api/trackback/id/tr683165890

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása